Shanghai International Creative Industry Week
Concept
In samenwerking met het Consulaat generaal van het Koninkrijk der Nederlanden organiseerde Mattmo de Dutch Design Expo.
De expo was te bezoeken tijdens de Shanghai International Creative Industry Week. Mattmo creëerde ook de strategie, concept en design voor de tentoonstelling. De door Mattmo gecreëerde strategie, concept, thema en design voor de expositie zijn gericht op duurzame en effectieve promotie van de Nederlandse creatieve industrie in het buitenland. De tentoonstelling benadrukt de creatieve diversiteit, innovatieve kracht en de economische relevantie van Dutch Design en is gericht op het bouwen van een brug tussen de Nederlandse creatieve industrie en China's creatieve industrie en zakenwereld.






Zo komt de economische waarde van creativiteit tot uiting
Gekozen is voor vier creatieve clouds waarin alle disciplines geherbergd zijn: Fashion, Architecture & Urban Planning, Visual Communication and Industrial Design.
In de overlap van de clouds vind je de innovatie binnen de creatieve industrie. Omdat je daar de grootste dynamiek treft in het creëeren van innovatieve oplossingen. Binnen elke cloud zijn naast designers, verschillende partijen vertegenwoordigd uit bedrijfsleven en educatie. Zo komt de economische waarde van creativiteit tot uiting; de creatieve disciplines worden verrijkt en worden nog attractiever voor bezoekers en participanten. In de brede, interdisciplinaire benadering namen partijen deel uit de hele designketen: designers, designeducatie en bedrijfsleven. De creatieve diversiteit is door Mattmo gevisualiseerd in identiteit, tentoonstellingsdesign en alle communicatiematerialen, zoals cataloguskrant, website, sponsormaterialen en advertenties.


